Oprava karbonových rámů kol

OPRAVY RÁMŮ KOL

Výrobci většinou vyrábí rámy na složitých zaplétacích strojích, kde je spousty rovingu, většinou diagonálně kladených, upletou a následně ve formě zapečou rám. Podle množství vláken a struktury rámů dokážou výrobci vyprojektovat dynamiku, pevnost a tím zlepšovat jízdní vlastnosti. Rámy jsou konstruovány na velkou pevnost v provozu, ale pokud kupříkladu spadne opřené kolo na kámen, může se snadno poškodit!

Oprava tohoto poškození je náročná, zlomená rámová trubka se obrušuje od lomu na obě strany do úkosu, opravované místo je široké kolem 8 cm. Následně se na obroušené místo vypálí technologií LAC pro dokonalé spojení starého kompozitu s novým karbonovým materiálem s pryskyřicí.

Po vytvrzení se místo temperuje 5 - 6 hodin. Nejčastěji se používá letecký certifikované pryskyřice. Následně se místo jemně přebrušuje, aby nebyl znatelný přechod mezi starým lakem a novým materiálem. Poté je nutností místo buď přelakovat bezbarvým lakem proti UV záření, nebo dotonovat do barvy původního laku.

JAK PŘIPRAVIT KOLO NA OPRAVU

Pokud se bude jednat o drobnější opravu na přístupném místě, odmontujte kola a řetěz a následně je dopravte do Fiala Carbon services. Rám a veškeré komponenty obalujeme do streč fólie, obrušování poškozeného místa odsáváme, aby se uhlíkový prach nedostal do ložisek. Při větších opravách je nezbytné kolo odstrojit úplně a rovněž dopravit samotný rám do pobočky Fiala Carbon services

.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky