Údržba karbonových rámů
1. Rám prohlidněte, tak jednou za měsíc uchycení bowdenu v průchodkách bowden se nesmí šoupat o rám. V takovém případě prach a necistota snadno probrousi rám a je nutná oprava.
2. Zkontrolujte komponenty, které se točí blízko rámu např. zda ze středu nevyčnívá šroub či nejt a nepůsobí na rám jako soustruh, dokáže totiž probrousit rám za jednu jízdu. Také jsem měl případ cyklisty, který vjel do rozměklého asfaltu na kolo se mu prilepil štěrk který prosoupal vidlici.
3. Karbonové rámy
oproti kovovým mají úžasnou dynamiku jizdy pevnost a tlumí vibrace .
Dnešní moderní monobloky, které jsou bez švů a lepených spoju. Rámy jsou
vytvořeny z rowingu prepregu a výrobce dodá plynule do namáhaných míst
více materiálu a vyladí, tak rám přesně podle požadavků cyklistů. Navic
rámy jsou neuvěřitelně lehké a výrobci je dnes montují do kol střední a
vyšší třídy a již jsem viděl elektrokolo.
4. Další výhoda těchto rámu je
dobrá opravitelnost třeba úplná zlomenina hlavní rámové trubky má po
technologický dobře provedené opravě má pevnost nového rámu.Životnost
karbonových materiálu je zatím 40let jako jedni z prvních civilních
uživatelů použili tento materiál výrobci větroňů a dodnes létají. Kolo
vám spíše morálně zastará. Jak se o rám starat aby dlouho vydržel a byl
stále hezký. Po sezóně omyjte pořádně rám a následně vyleštěte leštěnkou s
teflonem nebo z nanočásticema na auta. Pokud je rám zašlý použijte Tempo
na starý lak a vyleštěte. Při této údržbě zjistíte včas případné
porušení rámu např. od kamenů klacků a pod.
Krásnou jízdu přeje
Fialacarbonservis.
Opravujeme zlomeniny, praskliny, díry, prošoupaná místa, úpravy rámu, průchodky a další .Na opravovaná místa dáváme záruku 2 roky.